Hurtig dag

Idag sov jag ut. Gick upp, åt frukost i form av havregrynsgröt och ägg, lät maten smälta, sen pallrade jag mig till ICA för en liten större handling av diverse grejer vi behövde. Efter det var det dags för gymmet, dun dun dun. Fan vad det är tråkigt men heeelvete vad nöjd man är efter. Stod och pussde på mina "biceps" i hissen, true story.

Efter det har jag degat lite till, sen var jag ambitiös och gjorde en ordentlig och NYTTIG middag. För nyttig och hälsosam ska jag tydligen börja bli har jag fått för mig. Vi får se hur det går. Så jag lagade i alla fall zucchinilasagne idag, alltså lasagne utan lasagneplattor med zucchini istället. Jag såg idén på i n t e r n e t och sen hittade jag faktiskt på resten själv. Jag började med att fräsa finhackad rödlök och vitlök i rätt mycket smör, sen stekte jag även champinjoner tillsammans med löken (champinjoner kan man ju skippa men jag tycker det var ett väldigt gott tillägg), jag hällde över champinjoner och lök i en tallrik, stekte köttfärsen, kryddade med chili, oregano, salt, peppar och en grönsaksbuljong, hällde över krossade tomater, champinjoner och lök. lät det puttra lite. Jag smörade en plåt med och la ett lager med mina zucchiniskivor som jag saltat och låtit ligga i en handduk en stund, körde vartannat lager med zucchini och köttfärs (som med vanlig lasagne). Gratinerade med ost på toppen och hällde över lite grädde. In i ugnen, 20 minuter på 225 grader. MUMS!


Nu sitter jag här med lite snacks framför Idol som precis börjar. Imorgon blir det en till hurtig dag med först jobb, sedan bullbak och sist men inte minst städning.